Org nr 822 236 162 MVA
Televegen 5,
3802 Bø i Telemark,
Norge
Calle Murillo 30,
03170 Ciudad Quesada Rojales,
Alicante Spania,
NIF: N0375699F
For å sikre en stabil og god drift også i fremtiden har Joker Robru digitalisert butikken med teknologien RMA-Butikkstyring. Nå kan kundene handle akkurat når det passer for dem, hele døgnet.
11.07.2025
Kundene hos Joker Robru i Gol kommune har over lengre tid ventet spent på åpningen av butikken som døgnåpen og høyteknologisk med RMA-Butikkstyring (Retail Multi Automation) fra Liberty Now.
– Mange er positive og gleder seg til å kunne handle i butikken utenom ordinær åpningstid, forteller butikksjef, Iris Viljugrein.
Tidligere var butikken åpen fra åtte om morgenen, til åtte på kvelden. Nå er den døgnåpen.
Valget falt på å ta i bruk teknologi for å sikre en bærekraftig drift av butikken, også i tiden som kommer.
– Dette er en milepæl for butikken og vil sikre videre drift, og ikke minst opprettholde et levende lokalsamfunn med døgnåpen butikk i bygda, forteller driftssjef for Joker og Nærbutikken, Espen Andersskog.
Butikken er både en viktig møteplass, og et stoppested for forbipasserende.
– Vi har mye turister her, både om sommeren og i ferier gjennom hele året. Jeg er veldig glad for at vi får med oss store deler av sommeren, sier butikksjefen.
I butikken er de to ansatte og en ekstrahjelp. Forutsigbarhet på bemanning var også en viktig faktor da Iris bestemte seg for å digitalisere butikken.
– Det er en utfordring å få tak i ekstrahjelp, men nå som vi har tatt i bruk teknologi får vi en større fleksibilitet og forutsigbarhet. Vi kommer likevel til å være her på dagtid og møte kundene, sier hun.
RMA-Butikkstyring gjør det mulig å fjernbetjene butikken fra hvor som helst, både via mobil, pc og nettbrett, og butikksjefen kan være trygg på at hun alltid har tilgang på noen som kan fjernbetjene butikken.
– Alle butikker med RMA-Teknologi har mulighet til å benytte seg av vårt B2C-Team med operatører som er spesialister på å fjernstyre butikker. Særlig for butikker hvor det ikke er så mange ansatte, gir B2C-Teamet en forutsigbarhet på at butikken alltid kan holde åpent, forteller Christian Lindal, COO i Liberty Now.
Utenom betjent åpningstid låser kundene seg enkelt inn i butikken med et gyldig betalingskort, plukker varene de ønsker og betaler i den selvbetjente kassen.
På vei ut skannes kvitteringen, og utgangsdøren åpner seg.
– Og skulle man ha behov for hjelp, er betjeningen alltid tilgjengelig. Det er enkelt å kommunisere med kunden via toveis kommunikasjon og fjernstyre kassen ved behov, forklarer Christian.
Kommunikasjon, Liberty Now
Camilla Moen
© Alle rettigheter tilhører Liberty Now AS